Új pénzintézet van születőben a térségben, amely bár három, a régióban meghatározó Takarék egyesülésével jön létre november 30-án, mégis sokkal többet fog nyújtani ügyfelei számára, mint korábban egyénileg bármelyik takarékszövetkezet. Az új lehetőségekről és előnyökről a Dél TAKARÉK leendő ügyvezető-igazgatója, Dr. Gyarmatiné Szentes Anikó és az elnök-ügyvezető Osztrogonácz Gábor számolt be.

 

A Dél-dunántúli régió lakosai számára milyen előnyökkel jár a Dél TAKARÉK megalakulása?

Osztrogonácz Gábor: A három, a régióban meghatározó Takarék egyesülésével (a Szigetvári Takarékszövetkezet, a MECSEK TAKARÉK Szövetkezet és a Szentlőrinc-Ormánság Takarékszövetkezet) jelentősen erősödik piaci szerepünk a térségben. Az ügyfelek szolgáltatásainkat immár 5 megyében és Budapesten, közel 50 fiókban vehetik igénybe. A régió bármely területén, kis- és nagy teleüléseken egyaránt ugyanazt a magas színvonalú szolgáltatást, terméket és minőséget nyújtjuk. Új lehetőségekkel is bővülve mind lakossági, mind vállalkozói ügyfeleink számára.

 

Miért érdemes egy vállalkozásnak a Dél TAKARÉK-nál finanszírozási szolgáltatást igényelni?

Osztrogonácz Gábor: Fontos változást vezetünk be, amely a vállalkozói ügyfeleket érinti. Újonnan létrehozott Vállalkozói Centrumainkban a vállalkozók mindennapjait leginkább megértő, megfelelő szakmai kompetenciával rendelkező, dedikált ügyintézők foglalkoznak majd. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a vállalatok számára még jobb szolgáltatásminőséget tudunk nyújtani, mivel kollégáink tudása is koncentrált lesz. E szolgáltatásunk a Szigetvári Takaréknál egyébként már most is elérhető, de az egyesüléssel kiterjesztjük a teljes területre.

A fúziót követően nagyobb hitelezési volument leszünk képesek kezelni, gyakorlatilag olyan speciális, egyedi vállalkozói igényeknek is meg tudunk felelni, amelyekre korábban nem volt példa vagy lehetőség. Mindezt egyszerű döntési mechanizmussal, az érintettekkel közvetlen párbeszéddel, együttgondolkodással.

 

Milyen változást jelent mindez a Takarékokba betérő ügyfeleknek?

Dr. Gyarmatiné Szentes Anikó: A Szigetvári Takaréknál évek óta zajlik egy olyan korszerűsítési, szervezetfejlesztési folyamat, amelynek már nagyon jól használható eredményei vannak. Ezeket vezetjük át a csatlakozó Takarékoknál is, az ottani értékeket megtartva, esetleg tovább hasznosítva. A professzionális működés mellett természetesen a már meglévő és az új szolgáltatásainkat is az ügyfelek igényeinek maximális figyelembe vételével fejlesztjük. Kiemelten fókuszban van most a technikai háttér modernizációja (pl. Internet Banking szolgáltatás vagy mobil applikáció fejlesztése), de továbbra is stratégiai célunk, hogy a személyes kapcsolattartás lehetőségét is megtartsuk. A tapasztalataink szerint erre is igény van, ebben hiszünk, ez működik az ügyfeleknél és számunkra is.

Osztrogonácz Gábor: Továbbra is egy rugalmas, gyors, a régióval együtt élő, ügyfeleit jól ismerő szervezetként folytatjuk, amely biztosítja az ügyfelek számára a kiemelkedő biztonságot és a korszerű szolgáltatásokat. Változatlanul helyi kompetenciában döntünk, így a folyamat rugalmasabb és gyorsabb lesz, mint más, például a kereskedelmi bankok esetében. A vállalatok számára az ún. dobozolt, fix termékek helyett az egyéni igényekhez igazítjuk a kondíciókat úgy, hogy az mindkét fél számára működőképes, átlátható legyen.

 

Milyen módon fog profitálni a fúzióból a térségünk?

Dr. Gyarmatiné Szentes Anikó: A Dél TAKARÉK létrejöttével egy regionális Takarék alakul, így indokolt, hogy több területen is folytassuk a korábban már megkezdett építkezést, fejlődést. A mindennapok során például szükséges, hogy ebbe a sokkal nagyobb szervezetbe új kollégák is csatlakozzanak, erősítsük a csapatot. Tapasztalt szakemberek mellett lelkes és szorgalmas pályakezdők számára is lehetőségeket nyitva. Legújabb, vezetőképző programunk, a Takarék Junior Program keretében elsősorban a vidéki településeken élő fiatalok részvételére számítunk egy hosszútávra szóló építkezésben.